חשיבות הקשר בין הסבים לנכדים

אודות חשיבות הקשר בין הסבים לנכדים, כיצד להתמודד עם הורים סיעודיים, האם יש מקום למפגש בין נכדים קטנים להורים מבוגרים שאינם מתקשרים, על זאת ועוד במאמר הבא

הורים רבים מוצאים את עצמם במבוכה בכל הנוגע לקשר הבין דורי בין הסבים לנכדים. כשהסבים בריאים בגופם ונפשם ויש להם זמן פנוי על מנת לבוא, לבקר את הנכדים, לקנות, ליהנות ולהשקיע בקשר, אזי הוא נפלא ועובד בצורה מופלאה לכל הצדדים. הסבים, הנכדים וההורים. אך כאשר הסבים כבר לא בקו הבריאות, הסבתא זקוקה למטפלת סיעודית או שסבא לוקה בדמנציה ומדבר קצת שטויות לפעמים, אז לא אחת הנכד איננו רוצה בקרבת הסב המבוגר, ואם לא די בכך לא מעטים הם המקרים בהם ההורים עצמם מעדיפים להרחיק את הנכד מהסב, בבחינת מה שהילד איננו רואה לא יכול להזיק לו. אך חשוב להבין כי דווקא אז, דווקא כאשר סבתא זקוקה למטפל סיעודית או שסבא הופך סיעודי ושוכב בתוך מיטה סיעודית עם דמנציה קשה. דווקא המפגש עם הנכדים הקטנים והטהורים יכול לעורר רגשות חיוביים אצל הסבים המבוגרים. סבא פתאום יכול להזכר באירוע הקשור לנכד עצמו או אליכם בתור ילדים קטנים, סבתא יכולה לחבק את הילד בחום ולשמוח מאוד על המפגש המרגש עם הנכדים הקטנים.

הקשר בין הסבא לנכדים

ומה לגבי נפשם של הנכדים? האם הנפש של הנכד הקטן לא יכולה להינזק כתוצאה מהתקלות באדם לא בריא, כתוצאה ממפגש עם סבא או סבתא סיעודיים? נפגשם של הילדים אכן רגישה מאוד, אך לילדים כוחות מיוחדים. דברים שלנו כמבוגרים נראים כעצובים וחריגים, לילדים קטנים נראים פשוטים הרבה יותר. כך למשל מבוגר נכה שינסה להשתלב בחברה בוגרת, יתקל בקושי רב יותר מאשר ילד נכה בן 3 שיכנס לגן ילדים בני גילו. ילדים הם סתגלניים. הם עלולים במבט ראשון מעט להירתע מהמפגש עם הסב החולה, אך מהר מאוד להפנים שזה המצב של סבא, סבא סיעודי או זקוק למטפלת סיעודית. או שסבתא שלו שוכבת במיטה ונזקקת לעזרה צמודה.

מה יכול לכלול מפגש של סבתא סיעודית עם נכדים

על מנת שהמפגש בין הנכדים לסבים יעבור בקלות ונעימים, מומלץ לתכנן אותו מראש
יש להביא כיבוד לנכדים ולא להפיל את עול הכיבוד על הסבים. ניתן לרכוש חבילת סוכריות ובבוא העת לתת לסב שיחלק לנכדים(במידת המסוגלות כמובן)
במידה ומדובר בנכדים בגילאים שונים, כדאי להביא צעצועים ותעסוקה לילדים, יש לקחת בחשבון כי כל סבא וסבתא בין אם הם בריאים בגופם או סיעודיים. זקוקים למעט יותר שקט ולכן כדאי להביא צעצועים שמספקים תעסוקה אך יחד עם זאת לא עושים רעש.
יש לקחת בחשבון כי גם אם נראה לכם שסבא בסך הכל שוכב במיטה ולא תהיה בינו לבין הנכד שום אינטראקציה, עדיין למפגש של הסב עם הנכד ומנגד של הנכד עם הסב יש ערך רב. ערך של כיבוד הורים, כבוד למבוגרים וביקור חולים.

שתהיה רפואה שלימה וקשר בריא ומפרה בין ילדיכם להוריכם.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן