בטיחות ילדים בבית

איך לשמור על בטיחות הילדים בבית? אילו שינויים מומלץ לערוך בבית כדי למנוע תאונות?

אין ספק, המקצוע המורכב ביותר בעולם הוא הורות. בכל רגע מחייהם של הילדים יש צורך להשגיח ולפקוח עיניים כדי למנוע השלכות שליליות הנובעות מן ההתנסות שלהם לאורך תהליך הגדילה. הבית שלנו נתפס בעיני רבים כמקום מגן ובטוח עבור הילדים – אך ילדים רבים נפצעים ואף מקפחים את חייהם בתאונות בית מידי שנה.

פגיעות בבית הן נפוצות יותר ממה שנדמה לנו בתחילה, ומאפיינות ילדים קטנים בשל העובדה כי הבית מתוכנן ומאובזר עבור מבוגרים. בין אם מדובר על בית ישן, על דירות יוקרה או על בתים פרטיים, בכל הנוגע לחללים, לגבהים ולמבנה הבית עצמו, חשוב לשים לב לפרטים הקטנים שיכולים למנוע תאונות גדולות.

בטיחות גדולה מתחילה בפרטים הקטנים

כדי להיות בטוחים שילדים אינם מגיעים למקומות שיכולים לסכן אותם ברחבי הבית יש לנקוט צעדים שונים שיבטיחו את ביטחונם האישי ברחבי הבית. יש לחסום שקעים חשמליים, להתקין סורגים או להגדיל פתיחת חלונות לגודל של 10 ס"מ.

כמו כן, מומלץ לקבע לקיר רהיטים כבדים כגון ספריות ושידות כבדות ולאחסן חומרי ניקוי ותרופות הרחק מיכולת הגישה של ילדים. חשוב להרחיק קומקום חשמלי או מיחם עם מים חמים מקצה השיש. הדירה כוללת מדרגות? חשוב להציב שער בעליה ובירידה מהן וכן להגביל את טמפרטורת המים בשעת המקלחת.

להפוך את הבית לבטוח בכמה צעדים פשוטים

תאונות בית ופנאי קטלניות כוללות טביעות, חנק, כוויות, נפילות והרעלות. כדי למנוע תאונות בית בקרב ילדים, מומלץ לערוך שינויים משמעותיים ברחבי הבית. בין היתר מומלץ:

לדאוג כי לוח החשמל יכלול מפסק פחת עבור כל הדירה
לוודא כי חוטי החשמל תקינים ואינם רופפים
להקפיד על קניית רהיטים בעלי פינות מעוגלות או מוגנות
להקפיד גם על קיום אמצעי תאורת חירום בבית
לדאוג כי דלתות הבית העשויות זכוכית הן בעלות הגנה מפני פיזורי שברים בעת התנפצות

בשורה התחתונה – נקטו במשנה זהירות

הורות מביאה עמה דאגות רבות. כדי למנוע תאונות בית שעלולות להיות קטלניות בבתים פרטיים, פנטהאוזים ואפילו אם מדובר על דירות יוקרה, יש צורך למגן את הבית כראוי – ולנקוט צעדים על מנת למנוע פגיעה בילדים.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן